پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ)
🔥دانلود پاورپوینت نحوه اجرای پی در ساختمان🔥پاورپوینت فصل اول علوم نهم مبحث فلزات🔥پاورپوینت تدریس مواد و نقش آن ها در زندگی فصل اول کتاب علوم نهم🔥پاورپوینت فصل هفتم ریاضی نهم مبحث عبارتهای گویا🔥پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث همنهشتی مثلث ها🔥پاورپوینت آموزش تدریس چند ضلعی ها - زاویه های داخلی🔥پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - تنظیم عصبی🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل 1 علوم هشتم - مواد🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل 14 علوم هشتم - نور و ویژگی های آن🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل 12 علوم هشتم - سنگ🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل چهارم علوم هشتم - دستگاه عصبی در یک نگاه🔥پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - اندام های حسی🔥پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - شکست نور🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل پنجم علوم هشتم - حس و حرکت🔥پاورپوینت آموزش تدریس فصل دوم علوم هشتم - انواع تغییرات🔥پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث حل مسئله در هندسه🔥پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث آشنایی با اثبات در هندسه🔥پاورپوینت فصل سوم ریاضی نهم مبحث استدلال🔥پاورپوینت فصل دوم ریاضی نهم مبحث اعداد حقیقی شماره 6🔥پاورپوینت تدریس اعداد حقیقی 5 فصل دوم ریاضی نهم🔥پاورپوینت فصل دوم تدریس اعداد حقیقی 4 ریاضی نهم🔥پاورپوینت فصل چهارم ریاضی نهم مبحث نماد علمی🔥پاورپوینت تست غربالگری آزمونهای پایش تکامل کودکان ASQ🔥پاورپوینت اپیدمیولوژی مصرف مواد🔥پاورپوینت احساس و ادراک
در این پست قصد معرفی فایل پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ) را داریم با ما همراه باشید.
پرسشنامهی تنظیم شناختی هیجان توسط گارنفسكی، گرایچ و اسپینهاون (2002) تدوین شده است. این پرسشنامه، پرسشنامهای چندبعدی است كه جهت شناسایی راهبردهای مقابلهای شناختی افراد پس از تجربه كردن وقایع یا موقعیتهای منفی مورد استفاده قرار میگیرد. برخلاف سایر پرسشنامههای مقابلهای كه به صورت آشكار بین افكار فرد و اعمال واقعی وی تمایز قائل نمیشوند، این پرسشنامه افكار فرد را پس از یك تجربهی منفی یا وقایع آسیبزا ارزیابی میكند.
این پرسشنامه خود یك ابزار خودگزارشی است كه فرم بلند آن دارای 36 ماده است كه در تحقیق حاضر از فرم كوتاه آن كه 18 مادهای است استفاده شد. اجرای این پرسشنامه خیلی آسان است و برای افراد 12 سال به بالا (هم افراد بهنجار و هم جمعیتهای بالینی) قابل استفاده میباشد. پرسشنامهی تنظیم شناختی هیجان 9 راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمركز مجدد مثبت، تمركز مجدد بر برنامهریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاهپذیری، فاجعهپنداری و ملامت دیگران را ارزیابی میكند. هر یك از زیر مقیاسهای این پرسشنامه 2 گزینه دارد که از طریق جمع بستن نمرات داده شده به هر عبارت نمره ی هر خرده مقیاس به دست می آید. هرچه نمرهی كسب شده بیشتر باشد، آن راهبرد توسط فرد بیشتر استفاده شده است.گارنفسكی و همكاران (2002) اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش كردهاند. تحقیقات روی راهبردهای تنظیم شناختی هیجانات نشان دادهاند كه تمامی زیر مقیاسهای این آزمون از همسانی درونی خوبی برخوردارند (گارنفسکی و همکاران، 2002). اعتبار پرسشنامه در فرهنگ ایرانی را یوسفی (1385) با استفاده از ضریب آلفای كرونباخ 82/0 گزارش كرده است. روایی پرسشنامه از طریق همبستگی میان راهبردهای منفی با نمرات مقیاس افسردگی و اضطراب پرسشنامه 28 سؤالی سلامت عمومی بررسی شده و به ترتیب ضرایبی برابر 35/0 و 37/0 بدست آمده كه هر دو ضریب در p<0/0001 معنی دار هستند.